شب یلدا



شب یلدای همه مبارک ، من که تنهام نه کنار خانواده و دوستام ، امیدوارم به شما بیشتر از من خوش بگذره 


راستی دیروز رفتم واسه شب یلدا یه سری خرید کنم ، رفتم مغازه ی ایرانیا تو مرکز شهر ، اونجا همیشه انارهای خوبی هم داره که من گاهی می خرم. با کمال تاسف دیدم اناراش به نسبت هفته ی پیش دو برابر قیمتش زیاد شده بود تقریبا! دیدم که هموطنان گرامی اینجا هم بله ! ما هم که جز خرید چاره ی دیگه ای نداشتیم ...


فال حافظ گرفتم آمد :


هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد خداش در همه حال از بلا نگه دارد


ما هم به فال نیک می گیریم 

تعارف

یکی از خوبی های این سوئدی ها اینه که کلا آدم های راحتی هستن و مثل ما تعارفی نیستند و دو پهلو حرف نمی زنند و برای فهمیدن منظورشون لازم نیست خودتو به دردسر بندازی چون صاف و ساده منظورو بهت می گن . ولی با ایرانیا باید هزار جور هوای کار رو داشته باشی که مبادا یه وقت بهشون بر بخوره و ناراحت بشن  ویا حتی در موردت قضاوت بد بکنن و نمی تونی صریح و بی پرده حرفتو بزنی . و متاسفانه خیلی اوقات هم این تعارف الکیه ! اکثرا هم طرف انقدر تعارف می کنه و جان بچه اش رو قسم می ده که واله ناراحت می شم اگه ... آدم تو معذورات قرار می گیره و با اینکه ممکنه نخواد اما نمی تونه نه بیاره ! 



ادامه مطلب ...

طلاق در سوئد !

بیشترین آمار طلاق رو تو دنیا آمریکا داره . اما آمار طلاق توی سوئد و بقیه کشورهای اسکاندیناوی هم خیلی بالاست . حالا چرا ؟‌





ادامه مطلب ...

آدمها می آیند ...

آدمها می آیند
زندگی می کنند
می میرند و میروند..
اما فاجعه ی زندگی تو
آن هنگام آغاز می شود که
آدمی میرود اما نمی میرد!
می ماند
ونبودش دربودن تو
چنان ته نشین می شود
که تومی میری
درحالی که زنده ای...


Sometimes

Sometimes God pushes us to our limits. It's because He has greater faith in us than 

we have in ourselves