تعطیلات Easter

آخر این هفته تعطیلات Easter رو در پیش داریم که باعث شده 4 روز پشت سر هم تعطیل بشه و اینجا هم وقتی می گن تعطیل یعنی کاملا تعطیل چون اکثر مغازه ها و فروشگاه ها تعطیل هستن! ( می پرسین چرا ؟! چون وقتی درآمد کافی داشته باشی نیازی نیست بخوای اضافه بر سازمان کار کنی!) البته توی سالهای اخیر این وضعیت یکمی بهتر شده چون بعضی جاها باز هستن و فقط ساعت هاشونو تغییر دادن.

حالا این påsk یا همون Easter اصلا چی هست و اینجا چه برنامه هایی معمولا دارن ؟ یکی از برنامه هاشون که فکر می کنم ما هم شبیه بهش رو داریم اینه که بچه های کوچکتر لباس جادوگر ها رو می پوشن و می رن دم خونه ی همسایه در می زنن و می گن ایستر مبارک و معمولا اگه نقاشی کشیده باشن بهشون می دن و در عوض اون هم معمولا شکلات و شیرینی یا یه هدیه کوچک دریافت می کنن.

یه سنت دیگه هم اینه که تخم مرغ هم رنگ می کنن که فکر می کنم این توی اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی ؟! دیگه هم هست م فقط مختص سوئد نیست.


***********

برای تعطیلات رفتیم گوتنبرگ و چند روزی بیاد گذشته ها اونجا بودم . خیلی هم خوش گذشت چون هوا با ما حسابی سر سازگاری گذاشته بود و عالی بود. همه زده بودن بیرون خونه برای پیک نیک و ... جاتون خالی رفتیم یه رستوران ترکی خیلی غذاش عالی بود و تو مایه های غذای ایرانی. چند تا دوست ایرانی جدید هم پیدا کردیم از جمله یه دختر بنام س که از هر چهار کلمه حرفی که می زد 3 تاش فحش بود ... کلا دختر خیلی بامزه ای بود اما خیلی بد دهن بود و من شکه شده بودم تازه همه می گفتن شماها رو دیده مودب شده ! 

برای اولین بار حسابی رانندگی کردم و کلا تعطیلات خوبی بود و حالا هم باید برگردم سراغ کار و یک هفته جدید و کار و کار و کار 



بازم حکایت همکار ایرانی!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

پسرای ایرانی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

هموطن پررو

سال تا سال زنگ نمی زنه یه حالی از هم دانشگاهی و هم وطنش بگیره . اونوقت چند روز پیش زنگ زده می گه من تو شرکتتون مصاحبه گرفتم الانم تورو به عنوان رفرنس معرفی کردم! بهش می گم این رو قبل از معرفی من بعنوان رفرنس باید بهم می گفتی ! کلی معذرت می خواد.

چند روز بعد زنگ زده می گه استخدامم کردن ! بهشون گفتم فوری می تونم شروع کنم . می گم اینجا خونه گرفتن سخته ها ! می گه اون که مشکلی نیست پیش تو می مونم دیگه !