کلید گمشده !!!

دنبال کلید یدکم می گردم و هیچ جوره پیداش نمی کنم به خودم می گم ولش کن بعدا دنبالش می گردم و پیداش می کنم. دوباره دیروز یادش می افتم و دلشوره می گیرم. خونه رو پشت و رو می کنم تا پیداش کنم اما نخیر ... فایده ای نداره. هر چی بیشتر می گردم کمتر پیدا می کنم. با عصبانیت همه جا رو پشت رو می کنم ... رخت خوابها ، مبل توی هال ، کمد لباسها و حتی توی یخچال و قفسه های مواد غذایی اما نیست که نیست ، انگار آب شده رفته تو زمین. کم کم ناامید می شم ... سعی می کنم مغزمو به کار بندازم ... راستی آخرین بار کی دیدمش ؟ دقیقا یادم میاد  هفته پیش موقع اومدن از کلاس زبان تو کیفم دیدمش و متعجب شدم که کلید یدک آخه تو کیفم چیکار می کنه ؟ مثلا قراره یدک باشه و وقتی کلید اصلی گم شد به کارم بیاد! مخمو به کار می اندازم ... انگار خودم یه جایی قایمش کردم ! یادمه موقع قایم کردنش داشتم به خودم می گفتم نکنه دیگه پیداش نکنم ؟ 

مسخرس نه ؟ هر چی به مخم فشار میارم اصلا یادم نمیاد که کجا گذاشتمش ... این اتفاقا واسه شما نمی افته ؟ چطور می شه که آدم انقدر فراموشکار می شه ؟

اندر باب فوتبال ایران !!!

امروز صبح به محض اینکه رسیدم آفیس و پشت میزم نشستم یکی از همکاران سوئدی عزیز سر رسید و شروع کرد داد سخن دادن از بازی فوتبال ایران و بوسنی و اینکه ایران چقدر ضعیفه و یه مشت دری وری ... همش مسخره کرد و مزخرف گفت و منم کارد می زدی خونم در نمی اومد از عصبانیت. خلاصه منو می گی هیچی بهش نگفتم اصلا انگار نه انگار که تو وجود داری ! اصلا انگار که داشت با خودش حرف می زد ! بلخره وقتی دید حرفاش خریدار نداره خودش گذاشت رفت. یکی نیست بگه آخه کسی مدعی می شه که کشورش تو فوتبال یه کاره یی باشه. سوئد اصلا امسال تو جام جهانی نیست!  اونوقت این اینجا برای من دور برداشته ... حالا جالبیش اینه که گزارشگر سوئدی ای که فوتبال ایران و آرژانتین رو توی تلویزیون سوئد گزارش می کرد گفت اگه سوئد بود تا الان چندین تا کل خورده بود!

بنظر من خیلی هم خوب بازی کردن و کسانی که بیشتر از این انتظار داشتن تو فضا سیر می کردن و توقعشون خیلی بالا بود. باید از هر تیمی به اندازه توانش و تمریناتش انتظار داشت. برای من همین که در برابر آرژانتین آبرومندانه باخت خیلی هم عالی بود. همینکه چهار تا از این سوئدهای درست حسابی صبح بازی اومدن و بهم گفتن تیمتون خیلی خوب بازی کرد و تازه فهمیدن ایران هم فوتبال بازی می کنه بس بود!

از فوتبال که بگذریم می رسیم به خبرای جدیدی که از ایران می رسه . بدبختانه این سوئدی ها خیلی مطالعه دارن و از همه ی اخبار روز با خبرن! یکی از همکارا رفته بود این اخبار ممنوعیت پیش گیری از بارداری رو خونده بود و توی فیکا جلوی بقیه از من 100 تا سوال داشت و منم از خجالت داشتم آب می شدم و رنگ به روم نمونده بود ! اینجور وقتها واقعا جای دفاعی هم باقی نمی مونه و فقط همون بهتر که در دهنتو ببندی !


***

 پ ن :

دوستی از دوران دبستان که توی ف ی س ب و ک م هست اتاتوس گذاشته که ایشششششش حالا دیگه همه چیز من شده شبیه دختر آبدارچیمون ! پس من باید سرمو بزارم و بمیرم ! آفتاب می گیرم میگه وای شما هم مثل دختر من برنزه می کنین ؟ لاک می زنم می گه عین رنگ لاک دختر منه ... مانتو می پوشم می گه شبیه مانتوی دخترمه چقدر ...بعد به زمین و زمان هم فحش داده که تو آخه با 500 تومن درامد چطور دخترت می ره استخری که حداقل هر جلسه اش 30 تومنه ؟ یه مشت از خودش بدتر هم براش کامنت گذاشتن که کارگر ما هم دقیقا عین همین بود و ... یعنی خیلی جلوی خودمو گرفتم براش یه مشت دری وری ننویسم. آخه بگو دختر خوب خیلی هم از خدات باشه که اون بیچاره دخترشو شبیه تو می دونه. حتما بنظرش تو زیبا اومدی و می خواد بگه دختر منم خوشگله . مگه از تو چیزی کم می شه ؟ اگه بگذاری اون طفلک هم دلش خوش باشه که چیزی از تو کم نمیشه ! واقعا چقدر جوونهای ما چیپ هستن . این خانم نزدیک به 30 سالشه و هنوز اینطوری حرف می زنه ... انگار این بشر اصلا بزرگ نشده !