ملاحظه کاری به سبک سوئدی ها !

چند روز پیش از یکی از همکارهای سوئدی سوال می کنم فلانی رو می شناسی ؟ می گه آره ، می گم کیه ؟ می شناسمش من ؟ می گه آره حتما دیدیش توی شرکت و شروع می کنه آدرس طرف رو دادن . می گه همون که ریش بزی داره و قدش خیلی بلند نیست !  من نمی فهمم کی رو می گه ! تا اینکه چند دقیقه بعد همکار ایرانیم به فارسی میگه همون آقایی رو می گه که  قدش کوتاه و خیلی چاقه ! و من فورا می فهمم کی رو می گن ! بعد فکر می کنم که این سوئدی ها چقدر مبادی آداب و ملاحظه کار هستن ! طرف اگه می گفت همون یارو خپله من فورا می فهمیدم کیو می گه اما تا آخرش هم نگفت ! حالا خدایی اگه من باشم همون اول کار می گم همون یارو خپله !

این سوئدی ها حتی وقتی که شلوارتو برعکس پوشیده باشی اومده باشی سر کار یا موهات ضایع و نا مرتب باشه یا مارک شلواری که نو خریدی هنوز بهش باشه و خودت نفهمیده باشی هیچی بهت نمی گن ! در واقع ممکنه با همین تیپ ضایع پاشی بری توی یه جلسه ی کاری مهم!(اغراقه البته)  چون اونا می ترسن که اگه بگن مبادا ناراحت بشی و بهت بربخوره ! همچین آدمهایی هستن این سوئدی ها !

این اخلاقشون تا جایی شدت پیدا می کنه که حتی در مورت نظر هم نمی دن ! دوست صمیمیم شوهر سوئدی داره و همیشه گله می کنه که مادر شوهرم هیچوقت هیچ نظری در مورد من نمی ده که زشتم ، خوشگلم ، لباسم بده یا خوبه یا تنگه یا ... ؟! هیچی که هیچی . می گه آرزو به دل موندم یکبار یه نظری در موردم بده !


نظرات 4 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 18 اسفند 1392 ساعت 07:21 ب.ظ http://bealive.blogfa.com/

یه کم از ما ایرانی ها یاد بگیرن خب

نه این اخلاقشون که از کسی عیب و ایراد نمی گیرن عالیه ! اما خوب کلا خیلی محتاطن تو همه چیز

سجاد چهارشنبه 21 اسفند 1392 ساعت 02:31 ق.ظ

خب آیدا خانم ما از این داستان نتیجه می گیریم که : من دارم توی توالت زندگی می کنم.

ای بابا دیگه اینطوریام نیست!

وحید چهارشنبه 21 اسفند 1392 ساعت 09:46 ب.ظ http://bealive.blogfa.com/

با تمامی ابزار مدرنی که وجود دارد این انسانست که باید خودش را با طبیعت هماهنگ کند.
تازه ترین نوشته اما خب شما که افتخار نمیدی.
شاد باشی آیدا.

وحید جان حتما سر فرصت میام می خونم

مریم یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ساعت 04:05 ب.ظ

به دوستت بگو یه زنگ بزنه به دخترخاله اش بهش میگه مادرشوهرررررررررررررررررررر یعنی چییییییییی؟

اصلا خاله نداره که دختر خاله داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد