امتحان رانندگی !

امتحان عملی رانندگی رو پاس شدم مونده تئوری که باید بخونم دوباره امتحان بدم. ملت همه تئوری پاس می شن عملی می افتن من برعکسم ! کلا امتحان رانندگی اینجا برخلاف ایران اصلا شوخی نیست و گرفتن مدرکش در کل سخته . برای امتحان تئوریش باید یع کتاب 300 صفحه ای رو بخونی و بفهمی چون سوالاش مفهومیه و بعدشم بری حسابی تست بزنی ! مثل یجور کنکور می مونه خلاصه که باید روش وقت بگذاری ! امتحان عملیش هم زمین تا آسمون با مدل رانندگی ما ایرانیا فرق داره! باید خیلی چیزها رو رعایت کنی تا پاست کنن و باید احساس کنن که کلا safe رانندگی می کنی و ایجاد خطر برای کسی نمی کنی. یه مسئله دیگه هم که برای ما ناآشناست Eco Driving هست یعنی طوری رانندگی کنی که سوخت کمتری مصرف بشه . هی دنده رو عوض نکنی و کلاج نگیری و خیلی جاها مثلا از دنده 2 مستقیم بری 4 و 3 رو بپری و همینطور برعکسش ! جا افتادن این مطلب هم برای بعضی ها فکر کنم سخت باشه. بعدش که این نکات رو یاد گرفتی و امتحان دادی بهت یه گواهینامه موقت می دن و تا دو سال باید هواستو جمع کنی که قوانینو حسابی رعایت کنی وگرنه گواهینامتو می گیرن و باید از اول امتحان بدی ! 

علائم رانندگیشونم با ما زمین تا آسمون فرق داره ... مثلا همه جای شهر speed limit هست و خیابونهایی که سرعتشون 30 و 40 و 50 و ... هست و اگه رعایت نکنی پلیس می گیرتت. الان که به این سیستم عادت کردم قوانین و علائم رانندگی تو ایران بنظرم خیلی ناقص و مشکل دار میاد ... 


دعا کنین تئوری هم پاس شم زودتر .. آخه دو ماه فقط فرصت هست که جفتشو امتحان بدی وگرنه باید از اول همه رو دوباره بدی ! 


نظرات 4 + ارسال نظر
لیلی شنبه 2 آذر 1392 ساعت 12:57 ق.ظ http://leiligermany.blogsky.com

چقدر قوانینشون با ایران فرق می کنه. البته برای من که جرات سوار ماشین شدن در ایران را نداشتم شاید آرامش و عجله نداشتن این کشورها شجاعت ایجاد کنه. امیدوارم به زودی بیای و خبر قبولی در امتجان تئوری و اعلام کنی

آره واقعا رانندگی اینجا زمین تا آسمون با ایران فرق داره و آدم احساس آرامش می کنه از اینهمه رعایت قانون و نظم !
مرسی لیلی جون ، ایشالا که خبر قبولیمو چند وقت دیگه اعلام کنم

وحید جمعه 8 آذر 1392 ساعت 10:44 ب.ظ http://bealive.blogfa.com

سلام. خوبی آیدا؟ چه خبر؟ همه چی آرومه؟

سلام وحید جان ، ای تقریبا
مرسی که سر می زنی

لیلی شنبه 9 آذر 1392 ساعت 11:30 ب.ظ http://leiligermany.blogsky.com

کجایی خانومی؟ امتحانت خوب شد؟

والا امتحان تئوری رو هنوز ندادم دارم براش می خونم کم کم . خیلی زیاده و سخت !

×بانو! دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 04:23 ب.ظ http://x-banoo.blogfa.com/

به سلامتی عزیزم
چقدر عالی... من از رانندگی تو ایران متنفرم...

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد