هنوز خیلی مونده...

با دوست جدید ایرانیم که گاهی لطف می کنه و منو میاره از شرکت تا یه مسیری می رسونه صحبت می کردیم . شوهرش سوئدیه . ازش پرسیدم راضی هستی ؟ گفت خیلی . البته یکمی اختلاف فرهنگی طبیعیه اما انقدر نیست که مشکل درست کنه . دو تا آدم از دو تا شهر مختلف توی ایران هم ممکنه اختلاف فرهنگی داشته باشین از زمین تا آسمون . می گفت اصلا نمی تونه با پسرهای ایرانی کنار بیاد چون حرمت و احترام زن رو نمی فهمن و شوهرش تازه معنی تساوی حقوق زن و مرد رو بهش فهمونده. اینم بگم که تساوی حقوق زن و مرد رو باید با عمق وجودتون تو یه جامعه درک کنین. ما توی ایران و در محیطی آکنده از تبعیض جنسیتی بزرگ شدیم و فهم درستی از تساوی حقوق و معنیش نداریم. حتی من که الان چندین ساله که سوئدم باز هم نمی تونم ۱۰۰٪ ادعا کنم که می فهمم تساوی حقوق زن و مرد یعنی چی و زندگی در چنین جامعه ای چه تفاوتی با ایران ما داره. یه مثال خیلی خیلی کوچیکش اینه که اینجا زنها خودشونو دست کم نمی گیرن ، اعتماد به نفسشون بالاست و مثلا حتی بارهای سنگینو جابه جام می کنن و هیچ مردی هم برای کمک نمیاد چون اگه بیاد به زنها بر می خوره! (اینا هم از اینور بووم دارن می افتن از بس که می خوان به حقوق زن احترام بگذارن) جالب اینجا بود که می گفت همسرش به ایران علاقه داره و قبل ازدواجشون دوبار اومده بوده ایران و فارسی هم بلده ! طفلک می گفت نمی تونم ۴ کلمه حرف خصوصی با مامانم اینا بزنم چون می فهمه !

عاقا کار کردن خیلی سخته ها ! بخصوص که توی این شرکته باید کارت بزنی و همه چیز دقیقه. هی جوونی یادش بخیر. تا چند وقت پیش یک آیدای بی خیال و  بی دغدغه بودم و واسه خودم ول می گشتماااا ، دستی دستی نون بیار خانواده شدم (خانواده تک نفری آیدا)! 

امروز همکارم بهم گفت ماشین دست دوم می خری دقت کن و سعی کن بالای ۲-۳ سال و حداکثر ۶ سال نخری ! من پولم نمی رسه که بخوام ماشین نوی نو بخرم. گفت ۷ سال بشه دیگه داغونه هی خراب میشه باید بدی تعمیرگاه کلی خرجشه . ملت رانندگی می کنن و بغلشون می شینم انقدر هوس روندن به سرم می زنه ، کی بشه منم ماشین دار بشم ؟! کی بشه پاس سوئدی بگیرم ؟ کی بشه ویزام بیاد خیالم راحت شه ؟ کی بشه ... این کی بشه ها تمومی ندارن به خدا ... یکیشونم که درست میشه باز چیزای جدید میان و آدم همچنان نگرانشونه ولی خدارو صدهزار مرتبه شکر که کار دارم و دستم رفته تو جیب خودم و مجبور نیستم از جیب بابا و مامان خرج کنم ! 

رها چند تا نقاشی سیاه قلم گذاشته بود و منم گفتم این نقاشی رو که میم سه سال پیش از صورتم کشیده بود براتون بگذارم . البته بچه مبتدیه ها اما عاشق نقاشیه. در کل به نقاشیه که نگاه کنی حداقل می فهمی که من رو کشیده و همین من رو امیدوار می کنه!  بدترین قستمش نقاشی موهامه ، بلد نیست مو بکشه هنوز. اگه دیدین نظرتون رو هم بگین ، رمزش همون رمز همیشگی هست 

نظرات 8 + ارسال نظر
سوری دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 10:30 ب.ظ http://myshinydays.blogfa.com/

خداروشکر ایدا جوووووووووووووووووونم.. ایشالله درست میشه کمی صبر و حوصله کن

آره ایشالا ... آدمیزاده دیگه همیشه انتظاراتش بالاست

سوری دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 10:40 ب.ظ http://myshinydays.blogfa.com/

ارزوهای ادم اینده ادم میسازن بزودی میبنی تو یماشین خوشجل نشستی.. باور کن

:) سعی کن قانون خودت رو داشته باشی آشپزی به ادم آرامش میدههههه...حتی با پیاز میتونی تمام غصه هاتو بریزی بیرون!!

منم تنبلم تو آشپزی ... چند تا پیج آشپزی هست تو ف ی س ب و ک عکس غذا می گذارن عاقا گاهی می شینم پاشون هی نگاه می کنم ... دلم آب می افته چه جورها ... مدتهاست غذاهای ایرانیه مامان و مامان بزرگ پز خوشمزه نخوردم . درسته اینجا خودمون درست می کنیم اما هیچ کدوم به پای غذاهای مامان بزرگ پز نمی رسن که .
آره سوری جان آدم با همین آرزوها و در واقع هدف ها زندست

سوری سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 12:00 ق.ظ http://myshinydays.blogfa.com/

فای نقاشیش این باشه خودت چی هستی..خوشملیا
اورین میم.

قربونت برم سوری جون ، نه بابا انقدرها هم تعریفی نیستم

وحید سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 08:06 ق.ظ http://bealive.blogfa.com/

به دوستت بگو به این آدرس یه نگاهی بندازه (برا کارآموزی و اینا). سر فرصت میام پست جدیدتو می خونم.

http://www.sahandar.com/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C/%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2/

مرسی وحید جان خیلی لطف کردی ، براش می فرستم لینکی رو که دادی

رها سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 01:22 ب.ظ

سلام آیدا جون
نشد این چند روز بهت سر بزنم. اومدم تعطیلات تابستانی پیش خواهرم! :دی
خداروشکر که از کار جدید راضی هستی و دوست ایرانی هم که داری. دیگه محشره :)
مرسی لینک نقاشی مو گذاشتی :)
و آفرین به جناب میم! با اینکه خیلی ساده بود، حجم صورت رو خوب درآورده بود، کاری که من درش خیلی ضعیفم. :-/
+ خیلی دوست داشتم چهره آیدا رو ببینم! که بالاخره موفق شدم! خیلی هم بیوتیفول!

سلام رهای عزیز
منم این روزا خیلی درگیر کار شدم و کمتر می رسم به وبلاگ نویسی .
آره کار جدیدم تا اینجا که بدک نبوده البته هنوز جدی جدی هم شروع نشده و فعلا مونده تا بیفتم روی غلطک کار و واسه همین بهم خوش می گذره .
ولی موهامو خیلی بد کشیده و الان که فکر می کنم می بینم که اصلا موهام تو عکس اصلی این شکلی نبوده خودش برداشته اینطوری کشیده.
قربونت مرسی . از روی نقاشی که البته نمی شه فهمید نه ؟

وحید چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 12:28 ق.ظ http://bealive.blogfa.com/

آن ها که به ارزش ها احترام می زارند و اونو می فهمند قابل ستایش هستند. باید از خارجی ها، چیزهایی رو یاد بگیریم که ادعای چندین ساله داریم.
خوبه که داره بهت خوش می گذره ولی آمادگی روزهای سخت رو داشته باش. البته سخت که نه. روزهای پرچالش.

"یک کرم کند و راکد، سختی تکامل را تحمل می کند تا تبدیل به پروانه ای شود تا با پرواز کردن، زیبایی های دنیا را ببیند. انسان روی زانوهایش زمین می خورد تا بلند شدن را یاد بگیرد. از سختی تکامل و زمین خوردن نترسیم. در رقابت زندگی، سنگ های زیادی به سوی انسان پرت می شود. مهم اینست که احساس مقاومت در وجود انسان بیدار بماند. اینجاست که یک سری بالا می روند و یک سری حذف می شوند. "

نقاشی رو هم دیدم. خوب کشیده. فقط به قول خودت رو موها اصلا خوب کار نکرده. فکر کنم تمام انرژی شو گذاشته رو صورت. به موها که رسیده فراموش کرده داره تکنیکال کار می کنه. آیدا خانم، خوشگل خانم...

دقیقا ! الان اولای کاره و کارم سبکه واسه همین خیالم راحته و بهم خوش می گذره. روزهای بقول تو پر چالش تری هم خواهد اومد ...
اینو از روی یکی از عکس هام موقعی که رفته بودم ایران کشیده ، خودش هم گفت که هیچ وقت بلد نبوده مو بکشه ...

سوری چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 09:21 ب.ظ

ا من رمز میخخخخخخخخخخخواام

رمزش همون قبلیه سوری جان

گلی پنج‌شنبه 6 تیر 1392 ساعت 04:58 ب.ظ

ای جان چه جیگری. ماشالله معلومه خوشگلی هااا

راستش من به شخصه به تساوی حقوق زن و مرد اعتقاد ندارم...یعنی به نظرم خیلی تفاوت های جنسی باعث می شه یه جاهایی حقوق زن ها بیشتر باشه و یه جاهایی حقوق مرد ها...

اگر ما یاد بگیریم تو فرهنگمون به هم احترام بذاریم و اجازه ی آرادی فکری و عملی به هم بدیم هر کس در جایگاه خودش می تونه بیشترین بازدهی رو داشته باشه چه مرد یه چه زن به پیر چه جوون.

مرسی گلی جان . البته انقدرم دیگه تعریفی نیستما . دقیقا اینی که گفتی درسته باید یاد بگیریم به عقاید هم احترام بگذاریم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد