مشکل یک دوست ...

از فردا کار جدیدم شروع میشه و واسه ساعت ۱۰ با  مدیرم قرار دارم . باید حسابی خوش تیپ کنم برم . یکمم استرس دارم که آیا از پسش بر میام ؟ استرس ویزا و دردسرهاشو هم دارم که باید تا ۱۰ روز آینده کاراشو انجام بدم. باید روسری بپوشم برم سفارت ایران بلکه پاسپورتمو زودتر عوض کنن و کاراشو انجام بدن. بجز این استرس ها ملالی نیست و زندگی بر وفق مراد می گذره.

امروز با صمیمی ترین دوست دانشگاهم می حرفیدم. گرفته و افسرده بود به دلایل مختلفی، چند وقته بیکار شده و دنبال کار می گرده و کار هم گویا نیست . آدم بیکار هم افسرده میشه از خونه نشینی دیگه . کلی براش غصه خوردم که چرا باید شرایط کار تو ایران اینطوری باشه ؟‌ بهش گفتم اینهمه سایت های کاریابی هست تو اینترنت تو عضوشون نیستی ؟ گفت که هست اما انگار فایده نداره!‌ منم که ایران نیستم و از شرایط کار تو ایران هم خیلی خبر ندارم نمی تونم اصلا کمکی بکنم. کلا دانشجو های کامپیوتر بخصوص بعضی دخترا برنامه نویسی بلد نیستن و بی پارتی  و مهارت هم کار پیدا نمیشه. خود منم تا وقتی ایران بودم برنامه نویسیم صفر بود مثل خیلیا! خدا وکیلی اگه رشتتون کامپیوتره و راهی می دونین که بشه کار یا کارآموزی حتی شده واسه چند ماه مجانی پیدا کرد بهم خبر بدین. اصلا تو ایران کارآموزی چه طوری میشه پیدا کرد تو شرکت های معتبر ؟ اینجا که کارآموزی پیدا کردن خیلی راحته و از همین طریق هم کار پیدا کردن برای آدم راحت تر میشه. من فکر کنم اگه ایران بودم خودمم گرفتاری کار پیدا کردن داشتم و شاید مجبور می شدم برم تو رشته های دیگه کار کنم چون کار پیدا کردن تو بغضی زمینه ها با وجود پارتی های دور و بر برام راحت تره. 

دوستم از پسرای ایرانی هم گله داشت و می گفت همشون عوضی هستن بلا نسبت خواننده های گل. دقیق باز نکرد که چی شده که به همچین نتیجه ای رسیده اما من خودم حدس می زنم که خورده به پست پسرهای ناباب که تعدادشون هم کم نیست. بسیاری از دخترها تو ایران تو فکر ازدواجن و پسرها هم معمولا از ازدواج فراری ... جالبه که بعضی دخترها فکر می کنن ازدواج چی هست. فکر می کنن راه نجاتشونه از خونه پدری و دری به سوی آزادی. نمی دونن که بابا ازدواج خودش هزار جور دردسر و مسئولیت داره و تا وقتی آمادگیشو نداری نباید بری سمتش. بعدم پسر خوب که تو خیابون نریخته که ... اینهایی که تو خیابون و ... دوست می شن مگه آدم درست حسابی هستن ؟ به خودشم گفتم ، گفتم اگه دنبال پسر خوب هستی راهش این نیست عزیزم. برو سر کار ، اونجا حداقل احتمالش هست با چند تا آدم درست حسابی آشنا بشی تازه شاید ... وگرنه که آدمهای مزخرف و سو استفاده گر همه جا پر هستن و باید حسابی مواظب بود. می گفت که خواستگار هم داره اما اکثرا خیلی مذهبی هستن و اون هم دوست نداره همچین ازدواجی رو.  خلاصه حسابی کلافه بود می گفت به یه همراه واقعا احساس نیاز می کنه. کلی براش غصه خوردم.

 

پ ن :‌ یک فیلم جدید دیدم بنام lea ، سبکشم درام و رمانتیکه. راجب دختریه بنام لئا اهل اسلواکی که مادرش بوسیله پدرش کشته میشه و از اون به بعد لئا دیگه حرف نمی زنه. فیلم در مورد علاقه یک مرد ۵۱ ساله هست به لئا و ... اگه دوست داشتین برین خودتون ببین. توضیحات بیشتر رو هم اینجا بخونید. رها هم یه فیلم معرفی کرده بود که امروز میم دیده و میگه جالب بود. هر کی فیلم جدید و جالب دید منو بی خبر نگذاره خواهشن. من همیشه در به در دنبال فیلم خوبم. 



یک فیلم هم دوستم دیده بود که می گفت خیلی وحشتناک بوده. در مورد ۴ تا فاشیسته که ۹ تا نوجوان رو به مدت ۱۲۰ روز مورد انواع و اقسام شکنجه ها قرار می دن. اسمش رو نمی نویسم که کنجکاو نشین نرین سراغش اعصابتون بهم نریزه . بهش گفتم دیوانه ای مگه اینجور فیلم ها رو می بینی ؟! 

نظرات 5 + ارسال نظر
آیسان یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 09:14 ب.ظ http://unsymmetrical-circle.blpgfa.com

سلام
برای کارآموزی راستش نمیدونم دوستت کدوم دانشگاه بوده
ولی ما معمولا اینجوری عمل میکنیم که میریم شرکت استادها و کار میکنیم بعد هم یااونجا استخدام میشیم یا میریم شرکت همکلاسی ها یا سال بالایی ها
اگه بخوای آدرس برات میفرستم چند جا
ولی اینجاها هم یه حداقلی میخوان بعد روی اون یاد میدن و پیشرفته میکنن کارشون رو
ولی اگه بخواد مجانی کار کنه کارآموزی شاید قبول کنن
اگه اینجوری به نظرت اکیه یکی دوتا شرکت برات میفرستم
ببخشید خواننده خاموشم

مرسی آیسان جان . ما دانشگاه آزاد بودیم و خیلی برنامه نویسی یادنگرفتیم تو طول دانشگاه . من خودم از وقتی از ایران زدم بیرون شروع به یاد گیری درست حسابی برنامه نوبسی کردم اونم بر حسب نیاز.
خیلی ممنون می شم ازت ، آره خودش گفت که حتی حاضره یه مدت بره کار یاد بگیره و تجربه کسب کنه.

وحید یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 10:10 ب.ظ http://bealive.blogfa.com/

من نوشته قبلی رو یکی دو بار خوندم یه کم گیج شده بودم برا همین پرسیدم کجا رفته بودی البته حس کرده بودم نمی خواستی بگی. به هر حال خدا رو شکر که بهت خوش گذشته. برا فردا هم برای سرکار نگران نباش. برای کسی که تلاش می کنه و تو یه کشور دیگه تونسته کار پیدا کنه راه موفقیت همیشه بازه.
در مورد دوستت، گفتی کامپیوتر خونده، برنامه نویسی و اینا کار کرده کلا چی بلده بهم بگو ببینم چی کار میشه کرد براش.

آره دقیقا درست فهمیدی ، دیگه نخواستم خیلی وارد جزییات و اینا بشم . دوباره الان رفتم خوندم ویرایش کردم یکم ، یکی دو جا هم سوتی داده بودم پاک کردم.
راستش دوستم همکلاسی من بود تو دانشگاه و تا جایی که می دونم یه سری دوره های برنامه نویسی #C و VB رو کلاس می رفت و کار می کرد و بجز اون هم C++/C هم بلده . خودش گفت که راضیه حتی یه مدت بره مجانی کار کنه تا کار یاد بگیره . مشکلش همین عدم تجربه کاری هست. مرسی از کمکت وحید جان

گلی دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 12:01 ق.ظ

منم الان تو همین وضعیتم...ولی تو غصه نخور عزیزم به جاش از ته قلبت براش دعا کن و انرژی مثبت بفرس

من که جز دعا کاری از دستم بر نمیاد گلی جونم . ایشالا که زود زود یه کار خوب برای هر دوتون پیدا میشه

رها دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 12:24 ب.ظ http://fair-eng.blogsky.com

سلام آیدا جون
راستش چی گم؟! خواهر منم سخت افزار خونده و در بدر گشت دنبال کار، اما کو کار؟!! اگر هم یکی دو جا پیدا کرد ساعت کاریش تا 6 بعدازظهر بود که تو اون شلوغی تهران تا بخواد برسه خونه.... :-// متاسفم واقعا. نمی دونم باید چیکار کرد با این وضع...

مرسی از فیلم خوبی که معرفی کردی. بگردم ببینم از کجا میشه دانلود کرد.
منم یه زمانی خیلی تو فاز فیلم های ترسناک و اسلشر بودم. اما دیگه زیاد نمی بینم. بچه و بودم و کنجکاو دیگه!! :دی

مرسی زمینی دیگر رو به بقیه هم معرفی کردی. :) خودت ندیدی هنوز؟

چی بگم رها جان . دل آدم می گیره از این وضع ، از بی کاری جوونهای مردم . ایشالا که مشکل کار پیدا کردن همه جوونها هم حل بشه .
نه اون فیلم رو هنوز ندیدم فرصت نشد حالا در اولین فرصت می بینم. اینطور که گفتی کلا کنجکاو شدم ببینمش.

آیسان سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام
اینا رو از شرکت هایی که یادم بود برات میذارم رفتم دانشگاه هم از فرم های استخدام عکس میگیرم میفرستم برات
از اسم ها و قیافه ی خفن سایت هاشون نترسه :) یه کم بلد باشه خودشون یاد میدن و راه میندازن

http://fanap.ir/content/دعوت-به-همکاری
http://arsh.co/join_us/requirement

شرکت های پایین رو هم فرم تماس و استخدامشو پیدا نکردم ولی تو اکثر زمینه ها تا اونجایی که خبر دارم برنامه نویس میگیرن ، به آدرس شرکت میتونه رزومه رو ایمیل کنه :)

http://rah-tech.ir/index.html
http://www.dpi.ir/fa/contactus/communication

http://jobs.magfa.com/
http://intern.ce.sharif.edu/
http://www.systemgroup.net/join-us
http://amnpardaz.ir/contents.php?cntid=7

امیدوارم بتونه یه شغل خوب پیدا کنه :)

البته اینایی که معرفی کردم بیشتر برای نرم افزار هاس برای سخت و آیتی هم یه چند تا پیشنهاد کاری بود :)
موفق باشه :D

خیلی خیلی ممنون آیسان جان . همین الان براش می فرستم . خیلی لطف کردی . ایشالا که مشکلش حل می شه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد