چرا منفی بافی؟!

چرا بعضی ها انقدر منفی بین و منفی باف هستن و همیشه به جنبه منفی مسائل نگاه می کنند؟ به هر طرف که نگاه کنی کم نیستند آدمهای منفی باف دور و بر آدم. وقتی توی یک عکس خوشگل می افتی ، یا لباس زیبا می پوشی یا کلا وقتی خوب هستی هیچی نمی گن ساکت ساکت هستن اما امان از وقتی که حال و حوصله نداشته باشی ، توی یک عکس بد افتاده باشی یا نظری بدهی برخلاف نظرشان. زمین و زمان را بهم می دوزند و بدون اتلاف وقت می آیند سراغت و کلی گله و شکایت و نصیحت می کنند و بعد هم خاطر نشان می شوند که من تمام اینها را فقط و فقط بخاطر اینکه دوستت دارم می گویم و بس. اینها فقط بلدند بدی ها و اشتباه ها را یادآوری کنند نه چیز دیگر. اصلا نمی توانند جنبه خوب یک چیز را  ببینند و درک کنند. انگار گِلشان  را با منفی آمیخته اند و چقدر حس بدی دارد بودن در کنار اینجور آدمها و شنیدن منفی بافی هایشان در تمام زمینه ها! اکثرا هم مطلبی برای منفی بافی و غر زدن پیدا می کنند و بیکار نمی مانند. اینها انگار سخاوت ندارند و زبانشان برای گفتن یک کلام نیکو و شاد کردن دل یک آدم نمی گردد . و چقدر انرژی منفی پراکنده می کنند. 

دقیقا بر عکس اینها آدم های مثبت که چقدر هم در کنارشان احساس آرامش می کنی. آنها همیشه نکته مثبتت را یاد آوری می کنند و به اصطلاح نیمه پر لیوان را می بینند. این آدمها، زیبایی ها و توانایی هایت را به تو یادآور می شوند و به اعتماد به نفست می افزایند. 


چرا دسته دوم را ول کردیم و به دسته اول چسبیدیم ؟ چرا بعضی از ما در تعریف کردن انقدر بخیل هستیم و در انتقاد کردن همیشه اول صف می ایستیم ؟ واقعا چرا ؟


خوشبختانه دور و بر من دسته دوم بیشتره تا دسته اول و از این نظر راضیم . دور و بر شما چی ؟ 

نظرات 8 + ارسال نظر
رها چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 02:40 ق.ظ http://fair-eng.blogsky.com

تنها کاری که میشه کرد دوری از آدمای بافه! پاک روح و روان آدمو به میریزن، مخصوصا اگه روحیه حساسی هم داشته باشی! :-/
منم از این آدما زیاد دیم، اما دیگه خودمو زدم به بی خیالی، نظرشون برام مهم نیست...
+ امیدوارم تا آخر خوب پیش بره! آدم یاد بازی های کامپیوتری می افته که چند تا مرحله داره! ببین گیم اور نشی آیدا جان! به امید پیروزی!

دقیقا رها جون ... حرفهای منفی شون روی آدم خیلی اثر بدی می زاره روحیه منم که حسااااس
مرسی رها جون آره اینجا مصاحبه خیلی طول و تفصیل و مراحل مختلف داره!

سمیه-تهران نوشت چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 10:04 ق.ظ http://tehrannevesht.blogsky.com

منفی بافی خیلی راحته اونقدر میشه مسائل منفی رو دامن زد و بزرگشون کرد مهم اینه که در بین این همه منفی بافی در مکان عمومی و خانه و دوست و آشنا بتونیم مثبت نگر و مثبت اندیش باشیم

می دونی اونیه که به همه چیز با دید منفی نگاه می کنه دنیا رو برای خودشم تلخ تر می کنه ... کاش یاد بگیریم روی مثبت همه چیز رو هم ببینیم

فروردین دُخت چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 06:55 ب.ظ http://hamin-havaali.blogfa.com/

گفتی عکس یاد این افتادم که یه سری از آدما هستن که تو هر عکسی خوب بیفتم میگن اااا اصلا شبیه خودت نیست بعد هر عکسی که تو حالت وحشتناک و نزدیک به فاجعه باشم میگن این خوبه!!!
من راستش نه مثبت مثبت رو دوس دارم نه منفی منفی از آدمای واقع بین خوشم میاد که هم جنبه ی منفی رو میبینن و هم مثبت...

من منظورم از مثبت آدمهاییه که به دنیا با دید مثبت نگاه می کنن و در واقع نیمه پر لیوان رو می بینن نه آدمهایی که تعریف الکی از یکی می کنن

گلی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 08:38 ب.ظ http://golidiary.blogsky.com/

مرسی عزیزم از ایمیل..ولی تا اون موقع دیگه فرستاده بودم..ممنون ازت در هر حال...

منم همیشه نکات مثبت رو می گم..خدا رو شکر :دی
ولی به خودم که می رسه ته منفیم!!! یعنی من با همه مثبتم غیر از خودم

وای ببخشید که دیر شد . در هر صورت خوشحال می شم اگه بتونم کمکی کنم . تعارف نکن
چراااا آخه ؟ من که وقتی میزنم هر از گاهی تو خط منفی (وقتی اعصابم از همه چیز خراب میشه) احساس می کنم هیچ چیز مطابق میلم نیست و به خودمم خیلی سخت می گذره.

سوری چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 10:31 ب.ظ http://baghban-kochak.mihanblog.com/

دور بر من اینجور آدم ها کمه..ولی همون کم ها هم خوبن..خودم برعکس ادم انرژی مثبتیم بهمه انرژی میدم...یکی بیاد به من انرژی بدددددددددددددددهههههههههه

خوب خدا رو شکر که دور و برت از این آدمها حداقل هست . می دونستم مثبت اندیشی چون همیشه به من یکی که انرژی میدی
شما خودت منبع انرژی هستی خانوم چشم من هر موقع میام بهت سر بزنم یه عالمه انرژی مثبت می فرستم برات خوبه ؟

سوری چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 10:53 ب.ظ http://baghban-kochak.mihanblog.com/

اهوم خوفههه اتفاقا تو ام آدم هستی که به ادم انرزی های خوف میدی بوووووووس

این هندونه هایی که زیر بغل من گذاشتی سنگینه ها قربونت سوری جونم خوشحالم که اینطور فکر می کنی

behzad پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 12:44 ق.ظ http://lashkhoor.mihanblog.com

خوب یا زشتی یا بدتیپ هستی که بهت چیزی گفتن.حرف حق تلخه

من این پست رو کلی نوشتم درباره آدمهای دور و بر خیلی هامون ... راجب منفی نگری افراد که فکر می کنم توی ایران خیلی بیشتر هم هست تا اینجا. خوشبختانه کلا مدتهاست که با افرادی که منفی نگر هستن و به همه چیز از جمله زشتی و زیبایی آدمها با دید منفی نگاه می کنن معاشرت ندارم و خیلی هم از این بابت خرسندم !
در ضمن ... زشتی و زیبایی آدمها هم به نوع نگاه و اندیشه آدم برمی گرده!

آناهیتا جمعه 6 اردیبهشت 1392 ساعت 03:21 ب.ظ http://domine-deus.blogsky.com/

قضیه تعریف کردن و اینا نیس بعضیا کلن تو زندگیشون نیمه ی خالیه لیوانو می بینن...
یه بنده خدایی نوشته بود, وقتی دارین یه کتابیو می خونین, بگین 100 صفحه خوندم, نگین 200 صفحه مونده
در کل فاز مثبت تو زندگیه آدم خیلی تاثیر داره. همه ی اینا انرژیه که ما از خودمون وارد فضا می کنیم و باعث می شیم کارامون و چیزیایی که می خواییم انجام بشه یا نشه. اگه دقت کرده باشی حتا قیاقه ی آدمای مثبت و آدمای منفی باف با هم فرق می کنه

دقیقا ... من که از آدمهای منفی باف فرار می کنم ها ... یعنی 24 ساعته فاز منفی می دن به آدم اعصابم خراب میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد