مصاحبه فردا

اعصابم بهم ریخته . برای مصاحبه فردا طرف ازم خواست چند تا تست انجام بدم . مصاحبه هم اصلا تکنیکال نیست فقط مصاحبه HR  هست که بیشتر می خواد خصوصیات فردی تو رو بشناسه و آنالیز کنه . معمولا توی این مصاحبه ها یه سوالات روتینی می پرسن مثل اینکه ضعف هات چیه ، نقاط مثبتت چه و ...

امروز مخصوصا زودتر اومدم خونه که تست ها رو انجام بدم . تست اول شخصیت شناسی بود با ۵۰ تا سوال چرت که فقط مخ آدم رو می خورد . تست دوم مثل امتحان verbal زبان بود و زمانش فوق العاده کم . سوالا در حد امتحان تافل بود با لغت های عجیب غریب ! من زبانم بدک نیست اما تا اومدم جنبیدم به خودم وقت تموم بود ! خلاصه حسابی اشکم در اومد . آخه این چیزا تمرین می خواد . اگه reading زبانم انقدر خوب نبود و توی IELTS هفت نشده بودم انقدر غصه نمی خوردم. تست آخر سوالات ریاضی بود . سوالا در حد المپاد ریاضی و واقعا سخت بود . یعنی گریم می گرفت وقتی سوالا رو می خوندم . اصلا نفهمیدم یه همچین تست هایی چه ربطی به کاری که من براش اپلای کردم و چندین تا مصاحبه انجام دادم داره ؟! خیلی ناراحت و نا امیدم . میم معتقده همه چیز زیادی مشکوکه . طرف برای مصاحبه حتی نخواست حضوری برم و گفت تلفنی حله ! آخه چطور می خواد مصاجبه HR کنه و شخصیت یکی رو بشناسه و ببینه بدرد استخدام می خوره پای تلفن ؟ جالب اینجاست که هر مصاحبه ای که می رم حتی توی کوچکترین شرکت ها هزینه ی رفت و آمدمو خودشون پرداخت می کنن و این شرکت بزرگ و بین المللی حتی حاضر نشد هزینه رفت و آمدمو بده! 

میم می گه قسمت دردناکه قضیه برای امثال من اینه که اینها آدمی رو که قراره استخدام بشه از قبل تعیین می کنن و این مصاحبه ها معمولا فقط روال اداری هست برای نشون دادن اینکه بگن برای این کار چندین مصاحبه کردیم و رقابت بوده و .... فکر کنین اینهمه اعصاب می گذاری ، انرژی می گذاری ، هزینه می کنی و با امید و آرزو مصاحبه می ری به امید یه رقابت منصفانه اونوقت همه چیز از پیش تعیین شده هست و حتی رقابتی هم برای گرفتن اون شغل در کار نیست . فقط یه عده آدم عوضی می خوان روال اداری کار درست باشه . میم می گه حتی منو هم همینطوری استخدام کردن . با اینکه ۱۰۰٪ می خواستن منو برای اون کار بگیرن اما الکی با یه مشت آدم بدبخت دیگه هم مصاحبه کردن و .... لعنت .... 


واقعا آیا این منصفانه هست ؟


نظرات 7 + ارسال نظر
رها چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 09:47 ق.ظ

چقدر بد! دقیقا مثل این جاست که! یه عده آدم با کفایت هرروز دارن میدون دنبال کار، اما یه عده دیگه با پارتی سر جاشون نشستن!! :((

چی بگم والا ؟ واقعا دلم آدم می سوزه وقتی حتی یه رقابت منصفانه هم نیست برای گرفتن کار و خیلی جاها همه چیز از پیش تعیین شده .

گلی چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 01:49 ب.ظ http://golidiary.blogsky.com/

همه جای دنیا همینه..من الان چون سابقه ی کار ندارم و ایرانیم اینجا اون کاری که دلم می خواد رو بهم نمی دن..باورت نمی شه کلی جا اپلای کردم اما حتی برای مصاحبه هم زنگ نزدن

اَنگ ایرانی بودن خورده تو پیشانیمون متاسفانه و عواقبشم همه جا دامنگیرمون شده . برای داشتن یه زندگی معمولی چیزی که خیلیا اینجا راحت دارن ما باید جون بکنیم و خودمونو بکشیم تا بهش برسیم !

سوری چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 04:50 ب.ظ

جوجو اونجا هم اینجوریه...اه فک کردم فقط اینجا اینجوریههی...

اینطور که بنظر می رسه همه جا همینه!

دختر توی آینه پنج‌شنبه 22 فروردین 1392 ساعت 11:34 ب.ظ http://zehneshegeftangize.blogfa.com/

خیلی سخته که میبینی تو یه کشور پیشرفته هم از این اتفاقا می افته!
ولی دختر امیدت رو از دست نده برای ریسدن به هدفت باید کلی هزینه پرداخت کنی!امید /تلاش/تلاش/تلاش/جسارت.
این مصاحبه های مسخره هم یکی از اون هزینه هاست.دختر حالا حالاها به اعصاب احتیاج داری.

خوب آره واقعا گاهی اعصاب آدم خراب میشه وقتی با آدم بازی میشه و الکی کلی وقتتو می گذاری برای کاری که نتیجش از اول مشخصه . امیدوارم همه چیز درست بشه

وحید جمعه 23 فروردین 1392 ساعت 04:37 ب.ظ http://bealive.blogfa.com/

ای بابا، ما فکر می کردیم فقط تو ایرانه که این بازی ها وجود داره نگو مثل این که همه جا همین جوریه. ناامید نباش. ما فقط می تونیم درست تلاش کنیم و عمل کنیم بقیه اش با ...

مرسی که بهم سر زدین . آره انگار همه جا از این برنامه ها هست

میترا شنبه 24 فروردین 1392 ساعت 10:03 ب.ظ

ای ال اس را از روی کدوم منابع خوندی گلم؟ من از بس منابع مختلف خوندم گیج شدم. لطف میکنی عزیزم راهنماییم کنی

والا برای IELTS من یه کلاس جهاد دانشگاهی رفتم تا با نحوه امتحان و تست زنی آشنا بشم و بعدشم تست هاشو گرفتم تو خونه تمرین کردم البته پایه زبانمم نسبتا خوب بود .

میترا یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 09:39 ب.ظ

مرسی گلم.

خواهش می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد