فرق کانادا با سوئد

یکی از خانمهایی که توی شرکت باهاش آشنا شدم یه خانم کانادایی هست که فوق دکترای کامپیوتر هم داره و خیلی هم مهربون و دوست داشتنی هست . یکبار از فرصت استفاده کردم و ازش پرسیدم کانادا چه فرقی با سوئد داره ؟ اولین حرفی که بهم زد این بود که چندان فرقی ندارن و خیلی شبیه هستند . اما بطور کلی کانادایی ها اجتماعی تر از سوئدی ها هستند و احتمالا اونجا سریعتر میشه با جامعه ارتباط برقرار کرد . سوئدی ها مردم خجالتی و کلا محتاطی هستند اونهم بخصوص در رابطه با خارجی ها و کلا به community شون راه پیدا کردن در وهله اول شاید سخت بنظر برسه . 

به گفته این خانم تورنتو یکی از معروفترین شهرهای کانادا حدود 6 میلیون جمعیت داره!شهر شلوغیه اما از طرف دیگه خیلی هم multicultural هست چون مردم از بسیاری کشورهای مختلف اونجا زندگی می کنند.

از نظر آب و هوا گفت که سوئد و کانادا کاملا مشابه هستند . در واقع بهتره بگم استکهلم و تورنتو مشابه هستند تنها فرقشون در طول روز هست . سوئد در زمستانها 2-3 ساعت آفتاب کمتر از اونجا داره و تابستونها هم که چندین ساعت آفتاب بیشتر از همه جا از جمله کانادا داره چون افتاب تا ساعت 11-12 تو آسمونه!

ازش پرسیدم چرا اومدی سوئد گفت چون آرامش اینجا رو خیلی دوست دارم . تورنتو شهر شلوغ و درهم برهمی هست . سوئد کشور کم جمعیتی هست و زندگی کردن اینجا آرامش خاصی داره که اونجا نمی شه پیدا کرد!


نظرات 5 + ارسال نظر
گلی دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 01:49 ق.ظ http://golidiary.blogsky.com/

جالب بود..من کم کم دارم تصمیم می گیرم برم تورنتو...

البته تا کسی نره و نبینه فرق ها رو نمی فهمه اما من به هر کی برسم که خارجی باشه می پرسم کشورش چطوریه !

سوری دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 05:53 ب.ظ

حالا امریکایی ها کاندایی ها ادمای تو دارو سرد میدوننپس سوئدی عا دیگه چین
من امریکایی های گرم رو ترجیح میدمچون خودمم پر از شور و گرما هستم

آخه بابا کشورشون 9 میلیون جمعیت داره . اکثر شهرهاش بجز چند شهر های بزرگش مثل استکهلم و گوتنبرگ 20000-30000 نفر جمعیت بیشتر نداره واسه همین اجتماعی نیستن.
کلا باید بلد باشی چطور بینشون زندگی کنی و دوست پیدا کنی و کنار بیای .

وحید دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 07:01 ب.ظ http://bealive.blogfa.com/

سلام. ممنون از اطلاعاتی که دادی. مفید بود و جالب.

خواهش می کنم

دختر خانوم دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 08:36 ب.ظ http://missgirl.persianblog.ir

مررسی از اطلاعاتت..:)

خواهش می کنم

گلی دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 11:54 ب.ظ http://golidiary.blogsky.com/

من دوستم آمریکایی هست و می گه از کشورش بیزاره چون خیلی همه سردن و هیچ جا مثه میدل ایست نمی شه:

جدی چه جالب ! پس این سوئدی ها رو ببینه چی میگه واقعا ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد