خدایا شکرت !

دوستی دارم که خیرا یه دوره کارآموزی پذیرش گرفت و رفت آلمان بلکه بتونه اونجا راحت تر کار پیدا کنه . برام تعریف می کرد که توی شرکتی که کار می کنه گفته من سوئد بودم و اونها فکر می کنن سالهاست سوئد زندگی کرده در حالیکه این بنده خدا فقط ۲ سال اینجا بوده . یه ایرانی دیگه هم اونجا کار می کنه که گفته من از ایران اومدم . ظاهرا رفتار همکارا با اون فقط در حد سلام و یه لبخنده در حالیکه با این دوست من خیلی صمیمی هستند . با هم بیرون می رن و مرتب خونه همدیگه هستند و ... !


مدتهاست که شدیدا علاقمند شدم interaction design بخونم . متاسفانه این رشته تو ایران نیست (اگه اشتباه نکنم ) و اگر هم بود با اون کنکور کمر شکن معلوم نبود قبول بشه آدم اصلا ! خلاصه رفتم بررسی کردم دیدم پذیرش مسترش خیلی سخته ! کلی نمونه کار و مصاحبه و ... داره ! نا امید شدم و کلی به سیستم دانشگاه های ایران و اینکه ما رو بی سواد بار آوردن فحش دادم تو دلم ! باز پیش خودم گفتم خدا این انصافه ؟! چرا آخه دانشگاه های ما اینطوریه ؟ در واقع اسمش دانشگاهه اما من یکی که هیچی توش یادنگرفتم . خلاصه شروع کردم به گله گذاری ... بعد یاد یه آدمی افتادم که دوستم ماجراشو برام تعریف کرده بود . دختری از یه خانواده روستایی با فرهنگ خیلی خیلی پایین ... پدر و مادری که اصلا درک و شعور ندارن و دخترک رو روانی می کنن با کارهاشون . یعنی مخ آدم سوت می کشه ها از شنیدن سرگذشت این دختر . بخودم گفت آیدا خجالت نمی کشی ؟ حیا نمی کنی ؟ هر چی نباشه تو یه خانواده آروم و خوب بزرگ شده . کسی نبوده که بهت زور بگه . کسی هر روز کتکت نمی زده . بابات معتاد نبوده ، مامانت درک و شعور داشته و تمام تلاششو برای خوشبختی تو کرده ! اونوقت تو نشستی از چی می نالی ؟‌


گاهی فکر می کنم چرا تو ایران بدنیا اومدم ؟ چرا مثلا فرانسه بدنیا نیومدم ؟ یا سوئیس ؟ بعد بخودم می گم آیدا هر جایی که بدنیا می اومدی ممکن بود هزار مشکل و مسئله داشته باشی . باید خدا رو شکر کنی که حداقل خانواده خوبی داری . پدر و مادری که برات هزار جور زحمت کشیدن 


خدایا شکرت 

نظرات 5 + ارسال نظر
دختر خانوم جمعه 20 بهمن 1391 ساعت 07:12 ب.ظ http://missgirl.persianblog.ir

آره..همه جا مشکلات خودش رو داره..ولی داشتن خونواده ی خوب نصیب همه نمیشه که اگه داشته باشیش هیچ مشکلی نداری..

دقیقا

رز شنبه 21 بهمن 1391 ساعت 04:10 ق.ظ http://mydailynotes.blogsky.com

منم وقتی زندگیمو مقایسه میکنم با بعضی ها میبینم واقعا من چیز هایی دارم که خیلی های دیگه آرزوشونه!و مطمئنن این حس تو وجود هرکسی هست فقط اگه کمی سرمونو از زیر برف بیاریم بیرون و با دقت ببینیم

آره فقط لازمه یکم به دور و برمون نگاه کنیم
مرسی که بهم سر زدی

دختر توی آینه شنبه 21 بهمن 1391 ساعت 11:21 ق.ظ http://zehneshegeftangize.blogfa.com/

بیچاره اون یکی ایرانیه،ارویاییها برعکس اون چیزی که تبلیغ میکنن خیلی متعصب هستن ظاهرا.
ـــــــــــــــــــــــ
خوبه که بعد غرغر(ببخشید)قدر دانی هم میکنی!
همیشه بدتر از اینی که فکر میکنی میتونست باشه.مثلا تو سومالی باشی و آشوب گرا بدوزدنت و صرفا برای اینکه بتونی زنده بمونی مجبور بشی مغز یه مخالف رو بخوری!!! اون دختر ها آرزشونه که هر روز کتک بخورن ولی پیش پدر و مادرشون باشن.
وخیلیها دروست دارن موقعیت تو رو داشته باشن!!!!
ـــــــــــــــــــــــ
این رشته که گفتی کاشکی معنیش یا کارکردش رو هم میزاشتی،بدونیم چیه.
و اگه واقعا دوستش داری باید تمام تلاشت رو بکنی مگه ما آدما چقدر عمر میکنیم که برا این چیزل پشیمون بشیم.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
اینهایی که گفتم اصلا جنبه نصحیت نداشت فقط شاید چیزی باشه شبیه به تسکین درد.

مرسی عزیزم که نظرتو برام می گذاری ، برام خیلی ارزشمنده .
راستش نمی دونم اصلا ترجمه interaction design چی می شه ، ویکیپیدیا نوشته :
طراحی تعامل یا همون interaction design می‌کوشد با در نظر گرفتن کاربردپذیری، محصولات را طوری طراحی کند که استفاده از آنها - از دیدگاه کاربر - راحت، کارا، و دلپذیر باشد. توی طراحی نرم افزار و وب و این چیزا کاربرد داره .

سوری شنبه 21 بهمن 1391 ساعت 05:45 ب.ظ

دقیقاااااااااااا

سارا یکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://takhodaa.pershianblog.com

سلام.من هم بارها وبارها تو زندگیم این سوالو از خودم پرسیدم وهمیشه به نتیجه ای که تو دوست من رسیدی رسیدم...
خودمونیم ولی کاری نمیشه کرد همینه که هست...

خوب راستش من همیشه مخالف این قضیه همین که هست هستم چون همیشه راه حل برای هر چیزی که بخوای تو دنیا هست . واجب شد یه پست جدا در موردش بنویسماااا

مرسی که سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد