روابط بهتر با همسر/ نامزد

تصمیم گرفتم توی این پست راجب تجربیاتی که تا به حال به دست آوردم بنویسم . تجربیاتی که بهم کمک می کنه رابطه ی بهتری داشته باشم . این پست برام یه جورایی خیلی مهمه . انگار که دارم درسی رو که قبلا یاد گرفتم مرور می کنم .

از همه ی کسایی که این پست رو می خونن دعوت می کنم که اگه تجربیاتی در این زمینه دارن بنویسن و منو هم توش سهیم کنن شاید بتونم یه چیز جدید ازتون یاد بگیرم . 

برای هر کدوم از این موارد کلی مثال و توضیح تو ذهنمه اما خلاصه می نویسم که طولانی نشه. 

۱. هیچ وقت تمام رازهایتان را با اون در میان نگذارید . هر چقدر صمیمی هستید و دوستش دارید بعضی چیزها بهتر است پیش خودتان بماند ! 

۲. اول از همه برای خودتان ارزش قائل شوید و قدر خود را بدانید تا او هم برای شما ارزش قائل شود.

۳. به فکر موقعیت اجتماعی و کاری و سایر دوستان خود باشید و اون شخص رو همه ی دنیای خودتان نکنید .  فراموش نکنید اون فقط یک بخش از زندگی شماست که نبودش نباید تاثیر خیلی مخرب و وحشتناکی روی زندگی شما بگذاره و شما رو از زندگی ساقط کنه ! 

۴. وابسته نباشید و روی پای خودتان بایستید . اکثر آدمها ذاتا از آدم وابسته بی زارن .

۵. سعی کنید روابطتون رو تحلیل کنید اگه مشکلی پیش میاد یا دعوایی میشه بنشینید فکر کنید که مشکل کجاست ؟ اشکال کار از شماست یا اون و اگه مشکل از شماست سعی کنید روش کار کنید و دفعه بعد برخورد بهتری داشته باشین .

۶. کینه و ناراحتی و مشکلات رابطه های گذشته را وارد رابطه ی جدید نکنید.

۷. هیچ وقت ، هیچ وقت از رابطه های گذشته حرف نزنید بخصوص با خانمها . چون گذشته ها گذشته و توضیح دادن درباره رابطه های گذشته فقط حساسیت های فرد رو بیشتر می کنه . 

۸. وقتی از موضوعی دلگیر هستید یک موقعیت خوب پیدا کنید و سعی کنید درباره مسئله ای که نگرانتون میکنه به طور منطقی صحبت کنید. (معمولا مردها از صحبت های جدی فراری اند و باید با سیاست باهاشون صحبت کرد وگرنه ممکنه کار به جاهای باریک بکشه ، بخصوص وقتی فرد حال و حوصله نداره و خسته هست اصرار نکنید و تو یه وقت مناسب مسئله رو مطرح کنید) 

۹. غرغر نکنید ، ممکنه غرغر کردن شما رو آروم کنه اما مردها از غرغر کردن متنفرن !

۱۰. وقتی مشکلی داره به زور بهش پیله نکنید . اگه دوست داشت در موردش حرف بزنه شنونده باشید وگرنه بگذارید مدتی به  حال خودش باشه . حرف زدن ممکنه زنها رو آروم کنه اما مردها تا راه حلی برای مشکلشون پیدا نکنن آروم نمی شن و دخالت و نگرانی شما فقط اوضاع رو وخیم تر می کنه ! (مردا یه غار تنهایی دارن که هر چند وقت یه بار باید برن توش مشکلاتشونو حل کنن !)

۱۱. به خانوادتون احترام بگذارید و هیچ وقت ، هیچ وقت حتی اگه خیلی از اونها دلگیر و ناراحت هستید پیش نامزدتون از خانوادتون گله نکنید ! مطمئن باشین وقتی شما به خانوادتون احترام نگذارید اون هم هرگز نخواهد گذاشت . 

۱۲. محکوم کردن و سرزنش فایده ای نخواهد داشت و گاهی نتیجه ی عکس خواهد داد ! اشتباهاتش را با ملایمت بگویید و سعی کنید در کنارش ویژگی های مثبتش را هم یادآوری کنید و تشویقش کنید که سعی کنه اشتباهاتشو اصلاح کنه.

۱۳. از کسی بت نسازید ! فراموش نکنید که اونهم یه آدمه مثل خود شما و ممکنه خیلی جاها اشتباه بکنه . 

۱۴. در عمل نشون بدین که دوستش دارین مثلا کارهایی رو بکنید که خوشحالش می کنه ، بنظر من حرف باد هواست و وقتی زیاد به کسی بگید  دوستت دارم بعد از مدتی براش عادی می شه و تاثیری رو که باید نمی گذاره . 

۱۵.ممکنه تو خیلی از مسائل نظرتون متفاوت باشه اما یاد بگیرید که کمی هم انعطاف پذیر باشید  تا بتونید از اوقاتی که کنار هم هستید لذت ببرید! (مثلا یکبارم بنشینید و فیلم هایی که اون می پسنده رو ببینید و مدام روی نظر خودتون پافشاری نکنید! )

۱۶. برای شخصیتش احترام قائل بشید و اون رو با هیچ احدی مقایسه نکنید .

۱۷. دروغ نگید حتی مصلت آمیز چون باعث میشه بهتون بی اعتماد بشه و بعد برگردوندن این اعتماد خیلی سخته !

۱۸. هیچ وقت ، هیچ وقت حتی اگه بهش شک دارید توی وسائل خصوصیش فضولی نکنید.

فعلا همین ها به ذهنم رسید ، اگه نکات دیگه ای به ذهنتون میرسه برام بنویسید . 

بنظر من این نکات واقعا برای حفظ یه رابطه خوب لازمه . با رعایت این نکات شما می تونین همیشه شخصیت جذابی برای طرف مقابلتون باشین و این جذابیت به ماندگاری رابطه خیلی کمک می کنه .


نظرتون چیه ؟ شما  چقدر تو زندگیتون این نکاتو رعایت می کنین ؟

نظرات 11 + ارسال نظر
سوری سه‌شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 11:40 ب.ظ

آرمانی نیس؟

من بهشون رسیدم و تو زندگیم سعی می کنم رعایتشون کنم ... برای داشتن یه رابطه خوب و بدون مشکل لازمه

س م ح چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت 03:18 ب.ظ http://gitare.blogsky.com

من همشو قبول نداریم.
بعضی حرفارو نباید مطلق گفت.
مثلا اینکه همه رازهاتو نباید بگی
یا اینکه همیشه آماده جدایی باشی...
بنظرم بهتر بود بگی اول ظرفیت آدمی که باهاش هستیو در نظر بگیرین بعد ببینید تا چه حدی میتونین باهاش یکی بشی

اینکه تمام رازهایتان را با او در میان نگذارید دلیل داره ! چون یه سری مسائل خصوصی هستن و بهتره خصوصی بمونن و گفتنشون زیاد جالب نیست و ممکنه تاثیر منفی روی رابطه و طرفتون بگذاره .

کجا گفتم آماده جدایی باشیم ؟ من گفتم هر چقدر هم طرف رو دوست داری اون فقط یه بخش از زندگی ماست و نباید جدایش باعث بشه آدم از زندگی ساقط بشه ! هر آدمی یه جایی تو زندگی ما داره . دوستامون جای خودشون رو دارن ، نامزد هم جای خودش و کسی قرار نیست جای دیگری رو بگیره ! خیلی از ما اینو هنوز نفهمیدیم و وقتی با یکی آشنا می شیم اون شخص می شه کل زندگی ما و بقیه رو فراموش می کنیم . این هیچ خوب نیست و باعث آزار طرف مقابل هم ممکنه.

س م ح چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت 06:23 ب.ظ http://gitare.blogsky.com

اگه همین نظرو در مورد مادرت هم داری حق با تو
من میگم چرا همسرت هم نتونه به نقطه ای برسه که همچین حایگاهی از لحاظ ارزشی داشته باشه؟
در مورد نگفتن رازها
در مورد نگفتن تا زمانی که اون نخواسته بدونه میشه بهش نگی ولی اگه براش تو تصمیم گیری برای شروع رابطه ای که با تو میخواد ایجاد کنه مهم باشه باید بهش بگی

برای من مادرم جای خودشو داره ، پدرم جای خودشو و نامزدمم جای خودشو . کسی هم نمی تونه جای کسی دیگه رو تنگ کنه .

نه منظور من اصلا نگفتن راز و مسائل مهم نبود ... اونهم رازی که تو تصمیم گیری آدم می تونه مهم باشه . من اصول اولیه دوستی رو مثل صادق بودن و ... رو ننوشتم چون فرض کردم که این ویژگی ها رو داریم و حالا می خوایم رابطه بهتری داشته باشیم . ما که نمی خواهیم طرفو گول بزنیم و بهش دروغ بگیم یه سری مسائل کلی رو که باید گفت رو همیشه می گیم .

اما اینکه بشینی سیر تا پیاز زندگی و جد و آبادتو برای طرف تعریف کنی و اسمشم صداقت بگذاری نه ... مخالفم . بابا اصلا طرف باید خودش کم کم بشناستت ! دلیلی نداره آدم خیلی مسائل خصوصی رو بگه .

اشکان چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت 06:36 ب.ظ

با اکثر نکاتت به عنوان یک پسر موافقم . به شخصه از دختر سیریش متنفرم . بدبختانه در صد بالایی از دخترای جامعه ما رو اینجور افراد تشکیل می دن. اکثرا هم از یک نفر بدی دیدن و جمع می بندن که همه پسرا عوضین. واقعا جای سوال داره که اگه بدن برای چی اصلا باهاشون دوست می شی
خیلی اوقات انتظاراتی که دارن آدمو فراری میده . ۹۹٪ دو روز از دوستی نگذشته تو فکر ازدواجن ، در ظاهر هم می گن نه ما اصلا قصد ازدواج نداریم اما من می دونم تو دلشون چه خبره
دروغ و فضولی و غرغر رو که حرفشم نزن ! مگه خانما می تونن دست از فضولی و غرغر بردارن ؟

نه جدا دارم بهت امیدوار میشم . حالا خدا وکیلی خودت رعایت می کنی یا اومدی الکی شعار میدی فقط ؟

خوب می دونی اشکان مشکل اینجاست که اکثرا وقتی یه رابطه تموم میشه به خودشون فرصت نمی دن تا ترمیم بشن و بلافاصله می خوان برن سراغ یکی دیگه . این خیلیییییی بده . مثل آدمای معتاد که مواد بهشون نمی رسه فورا می خوان یکی رو جایگزین کنن و خلاص . خوب معلومه آدمی که هنوز تو فکر رابطه قبلیشه و ترمیم نشده مشکل پیدا می کنه .
در مورد ازدواجم متاسفانه باید بگم که باهات موافقم . دوستای خودم تو ایران با اینکه سن و سالی ازشون گذشته اما دقیقا همینطورین . نمی گن اما آدم می دونه تو دلشون چه خبره . اونا تقصیری ندارن می دونی چرا ؟‌چون شوهر کردن تو جامعه ما یه ارزشه .

الکی جمع نبندا. کی گفته همه فضول و دورغ گو هستن ؟ غرغر هم نمی کنیم درددل می کنیم !‌ چرا شما آقایون اینو نمی فهمین ؟‌

آره من خودم سعی می کنم تو رابطه هام این موارد و خیلی چیزای دیگه رو که بهش رسیدم ، رعایت کنم . اصولا آدمی هستم که وقتی می بینم یه رابطه مشکلی داره دنبال راه حلش می گردم البته اگه اون آدم برام ارزششو داشته باشه

س م ح چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت 07:29 ب.ظ http://gitare.blogsky.com

از لحاظ ارزشی گفتم!
میتونی دسته بندی کنی؟؟
..
من نمیدونم تو چرا زود جوش میاری

اتفاقا من اصلا جوش نیاوردم . منظورتو راستش نمی فهمم از دسته بندی ! چون برای من هر کس جایگاه خودشو داره .
مامانمم مامانمه و کم پیش میاد چیزی رو ازش پنهون کنم ... نمیشه اصلا جایگاهشو مقایسه کنم

سوری چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت 09:07 ب.ظ

خوب پس منم سعی میکنم روشون در اینده تمرکز کنم...اگه تو تونستی

سوری چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت 09:09 ب.ظ

خعلی خوشم میاد تو نطر با جنبه ای امشب برای یدوست وب که دوستی نزدکی داریم نظر گذاشتم از جوابش خوشم نیومد خو من نظرمو گذاشتم...چقدر بعضیا بی جنبه ان...عزیزم اینو خصوصی کن..بوس
تازه هیچوقت خودش برام نظر میذاره...نظر خوبه چون ادم مینویسه ی جور خالی میشه هم ی جورایی نظر دیگرانو جویا میشه...

سوری چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت 10:38 ب.ظ

هرجا کاموا باشه..میلشم میشه خرید ها..
توی نت آموزش های جالب میتونی پیدا کنی..کمکم خواستی من هستم..
خعلی به ادم ارمش و صبر میده

س م ح پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 ساعت 01:06 ب.ظ http://gitare.blogsky.com

یکی از ایرادایی که ایرانیا دارن مثلا از بچه میپرسن مامانتو بیشتر دوس داری یا باباتو..
در صورتی که این سوال غلطه
کلا آدمها جدای از نسبت خونی که با ما دارن به میزان محبتی که در حق ما میکنن ارزشمند میشن.
اگر مادرت برات خیلی با ارزشه بخاطر اینکه بهت خیلی محبت کرده
قرار نیست کسی جای کس دیگه رو بگیره.
ولی بنظر خودت اگه به نامزدت همش بگی من مادرم برام خیلی با ارزش تر از تو
رابطه موفقی میتونی داشته باشی؟
میدونم روانشناسا میگن هر کسی جایگاه خودشو داره ولی منظور من چیز دیگس

منم که از اول همینو گفتم ! چند پست بالاترو بخون !

گلی پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 ساعت 10:18 ق.ظ http://golidiary.blogsky.com/

خیلی سخته رعایت کردنش...مخصوصا وقتی کسی رو دوست داری که کمی شعور و درکش پایین باشه..یعنی هرچی تو تلاش می کنی برای رابطه می بینی این تویی که خودخوری می کنی تا نکنه خم به ابروش بیاد و اون واسه خودش راحت جلون می ده و هیچ رعایتی نمی کنه..

همه ایناییرکه گفتی رو قبول دارم..اما در صورتی موفقیت آمیزه که هردو طرف روی رابطه کار کنن..

قبول دارم که اجراا کردنش سخته و باید دو طرفه اجرا شه تا نتیجه ی خوب بده

دختر مجرد شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 08:06 ق.ظ http://mojaradi-90.blogfa.com

نکات جالبی بود من خودم روی این نکته 3 مشکل داشتم الان سعی می کنم رفعش کنم!ممنون

آره خیلی از آدما حتی خود من هم گاهی این 3 رو فراموش می کنن ....
خوشحالم که برات مفید بوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد