حکایت تکراری دوست معمولی

خیلی از دختر پسرها وقتی رابطه ای تموم میشه نمی تونن پشت سرش بگذارن و سعی می کن به هر بهانه ای که شده طرفو تو زندگیشون نگه دارن !  در واقع نمی تونن یه رابطه بیمار رو قطع کنن

معمولا کسایی که پیشنهاد می دن بیا دوست معمولی باشیم از جدا شدن و از دست دادن طرف می ترسن و می خوان یه جورایی خودشونو گول بزنن . گاهی هم می خوان طرف رو تو زندگیشون نگه دارن که در صورت امکان دوباره برگردن . تکلیف اینجور آدمها حتی با خودشون هم روشن نیست چه برسه به طرفشون . 

همین دوستی های معمولی هست که خیلی چیزها رو به لجن کشیده ! با هر پسری که حرف می زنی هزار جور دوست معمولی و ... داره در حالیکه این قضیه تو جامعه ما پذیرفته نیست و اکثرمون هم جنبه دوست معمولی بودن رو نداریم . 

اگه می بینید خارجی ها اینکارو می کنن ، آقاجون اونها از دبستان و حتی قبل از اون قاطی هم هستند . تو دوران مدرسه دوست معمولی بودن بین دختر و پسر یه چیز عادیه براشون ! اما مارو از همون دبستان جدا کردن . تازه وقتی می خوایم بریم دانشگاه دوباره چشممون به همدیگه می افته ! 

اینجور آدمها با سعی در نگه داشتن دوست سابقشون ثابت می کنن که بهش بی احساس نیستن و وجود اون تو زندگی براشون مهمه و حاضرن به هر شکلی که شده طرفو نگه دارن . طرف هم که تا آخر عمر تنها نمی مونه بلخره با یکی دیگه آشنا میشه و سر و سامون می گیره . اونوقت تکلیف این دوست معمولی چیه ؟ 


کاش بعضی آدمها یکم جربزه داشتن و دنیا رو به ... نمی کشیدن ! جنبشو وقتی نداری کسی مجبورت نکرده ادای خارجیها در بیاری و ادعای روشن فکری بکنی .  واقعا از ادامه ی یه همچین دوستی چی می خواد نصیبت بشه آخه ؟  


مخاطب خاص : گر چه که می دونم احتمالا حتی ادرس اینجا رو فراموش کردی اما بدون که یه آدم هرزه ای همین و من میونه ای با آدمهای هرزه ندارم . من از آدمهای کثیف که واسه هیچی حرمت قائل نیستن متنفرم ! 






نظرات 12 + ارسال نظر
آمد دوشنبه 2 بهمن 1391 ساعت 09:04 ب.ظ http://amed1.persianblog.ir

همیشه بنیان سازی مهمترین چیز بوده .که افسوس در جامعه ما اینطور نبوده .از 100 درصد افراد جامعه چه دختر چه پسر شاید به تعداد یک درصد اینطور باشن که در دوستی واقعن معنای واقعی معمولی رو درک کنند.

رز دوشنبه 2 بهمن 1391 ساعت 11:20 ب.ظ http://mydailynotes.blogsky.com/

آره به نظر من گاهی تعریف دوستی ایرانی ها و اروپایی ها باهم متفاوته و انتظاراتی که از هم تو اون رابطه دارند هم فرق میکنه

فروردین دُخت سه‌شنبه 3 بهمن 1391 ساعت 03:37 ب.ظ http://hamin-havaali.blogfa.com/

آره قبول دارم که بعد از تموم شدن یه رابطه نباید نوع رابطه رو عوض کرد، چیزی که تموم شده تموم شده...
نمیدونم... ولی من عادت کردم با پسرا بزرگ شم، همبازیام همیشه هم دختر بودن هم پسر، بزرگتر هم که شدم دوست عادی داشتم که معمولاً اونا سعی کردن رباطه رو از حالت دوستی عادی خارج کنن ولی من وقتی با کسی دوس عادیم -معمولاً- نمیتونم نوع رابطه رو عوض کنم و به همین خاطر با اکثرشون قطع رابطه کردم...

با من نبودی که؟!!

نه عزیزم من با دختر پسرهایی هستم که بعد از مدتها رابطه بدلایلی جدا می شن اما می ترسن رابطه رو بطور کامل قطع کنن و کلاه دوستی معمولی رو سر خودشون و بقیه می گذارن .
پسرا معنای دوستی معمولی رو گاهی درک نمی کنن و می خوان هر طور شده عوضش کنن ... برای منم پیش اومده

سوری سه‌شنبه 3 بهمن 1391 ساعت 03:58 ب.ظ

عزیزم ببخشید دیر اومدم...امتحان وحشتناکی رو پشت سر گذاشتم..
عزیزم توی چند پست قبل گفتم بهت از زندگیت بیرونش کن...حالا لفا ناراحت نباش...بعضیا لیاقت ندارن...من هرچی بنویسم در این مورد کمه...ولی چون خودت الان ناراحتی ترجیح میدم سکوت کنم...و ازت بخوام هرچی ازش داری بنداز دور انرژی منفی ها رو بیرون بریز..ححتما بهتر از این سراغت میاد..

عزیزم ایشالا که امتحانتو خوب داده باشی
نمی دونم والا ، شاید مشکل از منه ! خودمم توش موندم ... شاید نظرات من غلطه و مال عصر هجر ! شاید زیادی حساسم اما واقعا خستم ، ارامش ندارم با این وضع

فاطمه سه‌شنبه 3 بهمن 1391 ساعت 05:29 ب.ظ http://manism.blogsky.com/

منم درگیر همچین مساله ای شدم !!!
خیلی عجیبه و آدم نمیدونه چی درسته و چی غلط!

نمی دونم واقعا چی باید گفت ! شاید من زیادی سخت می گیرم

فروردین دُخت سه‌شنبه 3 بهمن 1391 ساعت 09:34 ب.ظ http://hamin-havaali.blogfa.com/

کامنتای این پست رو داشتم میخوندم...
نه عزیزم تو سخت نمیگیری درستش هم همینه، هر کسی بره پیش مشاور هم همینو بهش میگن...

ehsan چهارشنبه 8 دی 1395 ساعت 04:20 ب.ظ

دوست معمولی باشیم ،تو جامعه ما جوابگو نیست.دختر و پسر نمی تونن باهم دوست معمولی باشن.چند مورد هم از اطرافیان و وستان دیدیم و شنیدیم که از همین دوست معمولی باشیم کا رشون به یا به رسوایی کشیده یا عاشقی.البته به تعریف شما از دوستی هم بستگی داره بعضیا طرف باهاش سلام علیک هم میکنه میکن دوست معمولیمه!!!!! ولی پنبه و آتش نمیتونن با هم دوست معمولی باشن :D

Sepideh inanloo یکشنبه 5 شهریور 1396 ساعت 01:20 ق.ظ

دوست پسر منم بعد گذشت چند سال میگه دوستت دارم اما بیا دوست معمولی شیم

ملیکا جمعه 14 مهر 1396 ساعت 10:47 ق.ظ

ما هم سه سال عاشقانه با هم بودیم و با خانواده هامون صحبت کردیم ولی خانوادش قبولم نکردن حالا نامزد کرده ولی نمیذاره جدا بشم میگه دوست معمولی باشیم

شما خودت باید عقل داشته باشی و خودتو از این رابطه بکشی بیرون اگه می خواستت شک نکن هیچی نمی تونست جلوش بایسته حالا که نامزد کرده نباید ادامه بده به این رابطه

ارمینا یکشنبه 6 آبان 1397 ساعت 11:29 ب.ظ

اینا همش ساخته یه ذهنه مریض و شکست خوردست اگه از دیده منظقی بهش نگاه کنیم درسته که چون از اول دختر پسرارو جدا کردن عقده به وجود اومده اما وقتی وبلاگامون رو یه مشت بی فرهنگ که فقط بلده توهین کنن رو به وجود میارن و ذهنه مردم رو مریض میکنن زن و مرد فرقی باهم ندارن من معتقدم دوستیه معمولیه دختر و پسر حتی توی ایران هم هست خیلی هست که پسره دوست دختر داره و تو اکیپشون دختر هم هست یا بلعکس!لطفا از تجربه های مزخرفه خودتون نگید هرزه و این چرت و پرتا لطفا وقتی مدیره وبلاگ میشید بر اساسه منطق و تجربه مطلب بنویسید نه یه مشت دل نوشته بی منطق!مرسی

snwz دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 06:50 ب.ظ

حرف شما درست ولی وقتی به یکی وابسته ایم و عاشقشیم میگه بیا تموم کنیم و دوست معمولی شیم وتوام چون وابستشی و نمیتونی ازش دل بکنی خو قبول میکنی دیگه

به ضرر خود آدم میشه اونوقت و این جدایی اجتناب ناپذیره ولی هر چی بیشتر کشش بدی دردش بدتره.

Zara پنج‌شنبه 22 آبان 1399 ساعت 09:59 ب.ظ

خودمم تجربه دارم، من آدم منطقی هستم و احساساتم تحت کنترلمه، ولی متاسفانه دوست معمولی که باهاش صمیمی هم هستم حتی به همه میگفت خواهرشم! بیش از حد رو روابطم حساس شد و فهمیدم بهم علاقه داره...
کاش تو فرهنگ ما هم جا افتاده بود...
خیلی دردناکه دوستت یا کسی که میگفت مثل داداشت حسابم کن
بگه دوستت دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد