از این در و اون در

اینجا مردم خیلی سردن ! البته خیلی جاها  اینکه هر کسی سرش تو کار خودش باشه چیز بدی نیست ! اما بعضی جاها دیگه زیادی سردن ! از دوستی شنیدم که چند وقت پیش با قطار می رفته یه شهر دیگه برای کنفرانس و وسط راه قطار یهو می ایسته که اینجا خیلی عجیبه ! خوب این دوست ما هم مثل من زبون اینارو نمی فهمیده ! بنابرین بغل دستیش براش توضیح میده که قطار یه نفر رو زیر کرده ! خلاصه مب گفت یه چند دقیقه ای چند نفر تو اون قسمت قطار مشغول صحبت شدن درباره موضوع و بعد هم همه رفتن سراغ کارشون ! انگار نه انگار که اتفاقی افتاده ! دوست ما تو فکر آدمی بوده که تا چند لحظه پیشش تو این دنیا بوده و داشته فکر می کرده چرا این اتفاق افتاده اما این اجنبی ها ! انگار نه انگار ! قطار هم با تاخیر ۱-۲ ساعته راه می افته و اتفاقا بخاطر این قضیه اون خط بسته می شه و کل ترافیک جنوب سوئد بهم می ریزه ! جالبه که منم اون روز داشتم از سفر برمی گشتم به شهرمون ! یه ایستگاهی که رسیدیم گفتن بقیه راه رو باید با اتوبوس برین ! علتشم گفتن برف و بورانه ! من هم مونده بودم که بابا کدوم برف ؟‌امسال که دریغ از یک مثقال برف ! (البته من که بدم نمیاد از این هوا )


نه به اینا که اینطورین نه به ما ایرانیا که همیشه باید سر از کار هم در بیاریم ! البته من منکر اینکه خیلی جاها این اخلاق ما بسیار هم خوب هست نمی شم اما در کل ترجیح میدم همه سرشون تو کار خودشون باشه ! جدا ایران که میام گاهی اعتماد بنفسم دوباره میاد در حد زیر صفر ! ماشالله از بس تو خیابون آدمو دید می زنن ! بابا آخه مگه من شاخ دارم یا دم ؟ اما ظاهرا این فضولی کردنا و دید زدنا و امثالهم شده جزیی از تفریح مردم ! واسه همینه که طرف وقتی می خواد بره تو خیابون حتی واسه خریدن ۴ کیلو سبزی هم باید ۶ کیلو آرایش کنه ، سایه بزنه و ... انگار ملت خودشون اعتماد بنفس ندارن با این چیزا می خوان اعتماد بنفسشونو ببرن بالا ! واقعا قیافه هایی که توی تهران بعضی جاها دیدم محاله تو هالیوود هم ببینم ! طرف رسما انگار می خواد بره عروسی ! پسرهای ایرانی هم که ماشالله ! چشمشون به ظاهره ! فوری می گن طرف چه دافیه ! واقعا حقمونه هر بلایی سرمون بیاد ! 


خدایا همیشه با من باش و هیچ وقت تنهام نذار !


نظرات 1 + ارسال نظر
مجتبی یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.khoshbash.blogsky.com

ما به خودمون می‌گیم:
بدهکارم به چشمم دیدن خوبان عالم را!

پسرای سوئدی که خوشبختانه همچین چیزی به خودشون نمی گن ! خیلی هم از این خوبان عالم ماشالله دارن تو کشورشون :D

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد